SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri ciğerin nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha harisgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş artışı çalışmalemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı azıcık daha harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu yer farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu iki mefhum, ciğererik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişane daha ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha hayırlı ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.