Logo nedir? Lafız mazmunı olarak mahiyet önlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak aksiyonletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak eş veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler muhtevain daha çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde faaliyet gösteren aksiyonletmelerin çoğunlukla logoları dalü temaşa paha. Fakat çabucak çokça dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çhileışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, zahmetsiz anlaşılır, geçekırlanması zahmetsiz, olabilir evetğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çhemayar baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke beis verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine müsait olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıaralık lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün de rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu veri çok önemlidir.