Klima cihazının tarihi âdemiyet kadar eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor uydurmak midein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hükümran dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein akarsu gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya saksılandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koskocaman kullanma meydanını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her devran 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya saksılandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama eden bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, henüz palas ve verimkâr evetşayabilmek midein klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima fazla olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut nöbetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik evet. çıktı klima yoksuz nöbetyerlerinde sima çhileışmak istememektedir. Önce nöbetyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor çeyizı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinleşmek midein kullanılan bir çeyiz olmaktan çıkarıp, kışın da ısınmak midein yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanma hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye saksılamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği katsında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde nispeten karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana oranlı seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, akıllıca montaj uygulamalarının gestaltlmaması üzere nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin yanında pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima çeyizı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak ıvır zıvır bir muayene gestaltlmalıdır.